سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و جابر پسر عبد اللّه انصارى را فرمود : ] جابر دنیا به چهار چیز برپاست : دانایى که دانش خود را به کار برد ، و نادانى که از آموختن سرباز نزند و بخشنده‏اى که در بخشش خود بخل نکند ، و درویشى که آخرت خویش را به دنیاى خود نفروشد . پس اگر دانشمند دانش خود را تباه سازد نادان به آموختن نپردازد ، و اگر توانگر در بخشش خویش بخل ورزد درویش آخرتش را به دنیا در بازد . جابر آن که نعمت خدا بر او بسیار بود نیاز مردمان بدو بسیار بود . پس هر که در آن نعمتها براى خدا کار کند خدا نعمتها را براى وى پایدار کند . و آن که آن را چنانکه واجب است به مصرف نرساند ، نعمت او را ببرد و نیست گرداند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :36
بازدید دیروز :16
کل بازدید :146946
تعداد کل یاداشته ها : 252
103/2/29
6:48 ع
کد اقتصادی شماره ای است که بنا به قانون وضع شده در سال 1373 برای اشخاص حقیقی  فرم های شرکت با مسئولیت محدود و حقوقی که به تولید کالا و خدمات اشتغال دارند تعیین شده است. به این صورت که اشخاص باید کد اقتصادی خود را روی فاکتورهای خرید و فروش ثبت کنند. از جمله دلایل درج کد اقتصادی  مقالات آموزشی ثبتی و حقوقی روی فاکتور خرید و فروش محاسبه سود به دست آمده در معاملات فرم های شرکت سهامی خاص است و بنا بر این با محاسبه دقیق سود های کسب شده مالیات ها نیز کمتر برآوردی و نظر خواهند بود قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و محاسبه آنها  بیشتر بر اساس اسناد و مدارک صحیح خواهد بود.

علاوه بر این به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور ورود و خروج شریک قادر است دفاتر قانونی و فاکتور ها و صورت حساب های صادر شده را به راحتی بررسی کند.

اما کد کارگاهی شماره ای نقل و انتقال سهام شرکت است که کارفرمایان کارگاه ها از تاریخ تاسیس شرکت به مدت 15 روز فرصت دارند تا مراجعه به سازمان تامین اجتماعی جهت بیمه کارکنان خود نقل و انتقال برند و علامت تجاری این کد را دریافت کنند که بر طبق این کد اطلاعات کارگاه و کارکنان در تامین اجتماعی ثبت می گردد.