سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دو دعوى خلاف هم نیست جز که یکى را روى در گمراهى است . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :1
کل بازدید :146227
تعداد کل یاداشته ها : 252
103/1/9
12:21 ع

یکی از مهمترین مباحث در امر کشاورزی جلوگیری از آفات برای مزارع و باغ های کشاورزی است . بدون شک با ورود به هر باغ بزرگ یا کوچکی شما در آنجا تعدادی ادوات و یا ماشین آلات کشاورزی را خواهید دید . صنعت کشاورزی یک صنعت مادر برای هر کشوری است و ارتقا کیفی محصولات برای مصارف داخلی و در نهایت برای صادرات از اهمیت بالایی برخوردار است .لذا برای اینکه محصولات خود را از آفات حفظ کنیم همیشه نیاز داریم با تجویز سموم مختلف توسط مهندسین با تجربه در خوزه کشاورزی , عملیات سمپاشی بر روی محصولات زراعی و باغی کنیم . از گذشته تا به امروز برای سمپاشی از ابزارها و تجهیزات متنوعی استفاده شده است .

پمپ سمپاش , انواع سمپاش با ظرفیت متفاوت

پمپ سمپاش دستی , قیمت پمپ سمپاش چینی , بهترین پمپ سمپاش لوشانگ تایوان , قیمت پمپ سمپاش برقی , قیمت پمپ سمپاش ایتالیایی , پمپ سمپاش میتسوکو

پمپ سمپاش لوشانگ تایوان



امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت کشاورزی برای سمپاشی تجهیزات مدرنی طراحی و تولید شده است . تا حدی که خیلی از شرکت های بزرگ صنعتی در تولید انواع ادوات کشاورزی بدون تردید وارد تولید محصول مهمی چون سمپاش با توان و قدرت های متنوع کرده اند تا کاربری برای همه زمینه ها فراهم شود .

مدل LS-524C

 مدل LS-524 / LS-534

مدل LS-22/ LS-30

مدل SB-528

مدل SB-528

مدل LS-529/ Ls-539

مدل LS-529/ Ls-539

مدل LS-533F

مدل LS-523/ LS-533

مدل LS-523/ LS-533

مدل LS-18

مدل LS-26 / LS-36

مدل LS-547

مدل LS-557

مدل LS-557

مدل LS-22N/ LS-30N

مدل LS-22N/ LS-30N

پمپ برتولینی PA530

پمپ برتولینی PA530

مدل PA330

مدل PA430

مدل PA730

مدل PA730

مدل PA908

مدل PA908

مدل POLY2025-RT4

پمپ سمپاش میتسوکو

پمپ سمپاش رینوپاور

پمپ سمپاش رینوپاور

پمپ سمپاش رینوپاور

پمپ سمپاش رینوپاور

مراحل سمپاشی در کشاورزی مدرن

یکی از مهمترین مراحل در تولید محصولات کشاورزی رسیدگی و توجه به آفات محصولات است . همیشه برای امنیت محصول کشاورزی خود از مهندسین با تجربه استفاده می کنیم و بر اساس گفته های آن به پرورش محصولات مبادرت می ورزیم . در زمان های مختلف برای رشد محصول برای جلوگیری از آفت زدگی از سمومی جهت رفع آفات استفاده می شود که هم باید به اندازه باشد و هم به موقع , این سموم به روشهای مختلفی در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند یکی از روشها و معمولترین نوعش استفاده از سمپاش و پمپ سمپاش است که با استفاده از یک تانکر در ابعاد و اندازه مختلف یم را بر روی محصولات می پاشند .

روش دیگری نیز است که سم را در آب مخلوط می کنند و از طریق آبیاری به ریشه درختان و یا مزارع می رسانند. اما در این بین اکثر سموم تولید شده برای استفاده از سمپاش مد نر گرفته شده اند چرا که بیشتر آفات بر روی شاخ و برگ محصولات می افتد.

سمپاش

سمپاش ها در دو نوع موتوری و بنزینی تولید وبه بازار عرضه می شوند .

این وسیله در اندازه های گوناگون وبا شکل های مختلف در بازار موجود می باشد.در سایزهای کوچک سمپاش های دستی ،استوانه ای و پشتی غیر موتوری ودر سایزهای بزرگتر و برای باغ ها ومزارع وسیع از سمپاش های موتوری پشتی (اتومایزر ولانسی) فرغونی (چرخ دار) ذنبه ای و تراکتوری استفاده می گردد.

سمپاش دستی :

اغلب از این سمپاش برای فضاهای کوچک وبرای گلخانه ها و باغچه های خیلی کوجک استفاده می گردد.سمپاش دستی به دو صورت استیل و پلاستیکی با ظرفیت 6-18و 20 لیتری وجود دارد.

مشخصات فنی سمپاش شارژی دستی :

سمپاش دستی پشتی

در سمپاش پشتی تلمبه ای ،فشار به صورت متناوب می باشد ودر آن جهت به وجود آوردن فشار از یک تلمبه ی دستی استفاده می گردد.اما در پشتی موتورها به تلمبه دستی ،یک پمپ دوار به کار می رود که این امر موجب تفاوت اصلی مابین دو گروه سمپاش های پشتی موتوری و دستی می شود.

مشخصات فنی سم پاش پشتی دستی

سم پاش پشتی موتوری | سمپاش پشت تراکتوری

سمپاش پشت تراکتوری : برای اینکه عمل سم پاشی با سرعت زیادی انجام شود وهمچنین برای راحتی کار سم پاشی و همین طور افزایش راندمان از سم پاش های پشتی موتوری استفاده می گردد.که در این نوع از سم پاش ها موتور توان لازم برای تامین فشار در مایع سم و پاشیدن آن را بر عهده دارد.روش کار کرد سمپاش پشتی موتوری به این شکل می باشد که سم از مخزن توسط پمپ مکیده شده و با فشار در شیلنگ جاری می گردد.ویک شیر فشار شکن نیز در مسیر خروجی مایع تعبیه شده است که مازاد مایع پمپاژ شده و ویا همه آن در صورت خارج نشدن از افشانک ،مجدداً به مخزن برمی گردد.وبا این روش عمل هم زدن مایع در داخل مخزن نیز انجام می گیرد.

سمپاش های پشتی موتوری دارای چه مشخصاتی می باشند؟

جنس مخزن:(پلاستیکی)

ظرفیت مخزن:(10-20 لیتر)

موتور احتراقی از حجم بین 20-45 سانتی متر مکعب با توانی برابر با 9/0-5/1 اسب بخار برخوردار می باشد.

دارای بدنه بسیار سبک برای نصب اجزا بر روی آن

محل نصب موتور به سمپاش مجهز به لرزه گر می باشد.

اتصال پمپ : به شکل مستقیم به محور خروجی موتور وصل می شود

مساحت سم پاشی : در صورت مساعد بودن شرایط ،روزانه حدود 2-3 هکتار

کیفیت سم پاشی : دارای کیفیت عالی به علت وجود قطرات بسیار ریز و پیش گیری از چکیدن مایع سم بر روی برگ ها

 

https://sanatfa.com/


  
  

مته و چاله کن موتوری اشتیل | STIHL Gasoline Earth Auger

مدل BT 360

مدل BT 360

مدل BT 131

مدل BT 131

مته و چاله کن موتوری زینوا ژاپن | Zenoah Gasoline Earth Auger

چاله کن زینوا ژاپن

چاله کن زینوا ژاپن AGZ5010

مته و چاله کن موتوری اولئومک ایتالیا | Oleo-Mac Gasoline Earth Auger

مدل MTL 85 R

مدل MTL 85 R

مدل MTL 51

مته و چاله کن موتوری دوو کره | Daewoo Gasoline Earth Auger

چاله کن دوو کره DAEA520

چاله کن دوو کره DAEA520

مته چاله کن موتوری کازایی | گودکن بنزینی لیون | Kasei Gasoline Earth Auger

چاله کن لیون CQ52-48F

چاله کن لیون CQ68-48F

دستگاه چاله کن

از این ماشین برای حفاری وکندن انواع گودال و چاله جهت کاشت نهال ،درخت و نصب پایه های حصار و بسیاری موارد دیگر استفاده می گردد.از چاله کن های دستی جهت حفاری عمق های کمتر از یک متر استفاده می گردد.

مشخصات فنی ماشین چاله کن

چاله کن های دستی را با توجه به قدرت وموتور ،عمق و قطر چاله در دو مدل تک نفره و دو نفره تولید می کنند واین گودال کن های دستی در چند نوع برقی ،بنزینی ،ویا دیزلی می باشند که نوع بنزینی آن با موتور های دوزمانه و چهار زمانه به بازار عرضه می وند.

باید بگوییم که دستگاه های حفاری روتاری و حفاری شمع درجا که برای حفر چاله های بزرگ ،شمع کوپی پل ها و تونل ها به کار می روند جزء این خانواده به حساب می آیند.واز جهت مکانیزم مشابه هدیگر عمل می نمایند.

دستگاه های حفاری سویلمگ یک نومنه غول پیکر حفاری شمع هستند که در بزرگ راه ها ،تونل ها و پل ها به کار برده می شود.

دستگاه های گودال کن دارای مکانیزم مشابه همدیگر می باشند وبا بزرگتر شدن ابعاد گودال روش اعمال نیروی آن ها از دستی به برقی و مکانیکی و هیدرولیکی تغییر می یابد.یک دستگاه چاله کن معمولی دارای سه اجزای اصلی می باشد که عبارت اند از : موتور ،گیربکس و مته حفاری.

قیمت چاله کن دستی

چاله کن های دستی ، با توجه به نوع کاربرد دارای قر مته از 8 سانتی متر تا 35 سانتی متر می باشند.

چاله کن های تراکتوری را با اتصال به سه نقطه تراکتور به آن نصب می کنند.واین چاله کن قدرت خود را از محور pto تراکتور می گیرد.از این چاله کن ها برای کاشت درخت ،نهال ،گود برداری و ریشه کنی و خیلی موارد دیگر استفاده می کنند که به تناسب نوع کاربرد از مته هایی با سایزهای گوناگون استفاده می گردد.

این نوع از چاله کن ها یعنی چاله کن های تراکتوری می توانند گودال هایی تا عمق 110 سانتیمتر از قطر 30-60 سانتیمتر را حفر نمایند.این نوع از چاله کن ها دارای کلاچ ایمنی می باشند که در هنگام برخورد مته با موانع خیلی سخت و سنگ های بزرگ مانع شکسته شدن مته می گردد.

نکات ایمنی که باید در هنگام کار با چاله کن ها آن ها را رعایت نمود:

  • محدوده ی حفاری را با دقت زیادی بررسی نمایید تا از عدم عبور لوله گاز ،کابل های برق ،شبکه آب و خطوط تلفن اطمینان حاصل کنید.
  • به هیچ عنوان به کودکان اجازه کار کردن با این دستگاه ها را ندهید.
  • در هنگام کار با این دستگاه ،سایر افراد باید تا شعاع 3 متری از نزدیک شدن به دستگاه خودداری کنند.
  • توجه داشته باشید که باید دست و پا و لباس خود را از قسمت مته دوار دور نگه دارید.
  • زمانی که مته در حال چرخش است به هیچ عنوان دستگاه را جابه جا ننمایید وزمانی که مته از چرخش ایستاد ،می توانید دستگاه را جابه جا کنید.
  • پیش از هر گونه تعمیر و سرویس وبازدید دستگاه حتماً از خاموش بودن موتور اطمینان حاصل نمایید.
  • در هنگام حفاری با دستگاه با دو دست خود محکم دسته هاس دستگاه را نگه دارید تا از کنترل خارج نگردد.
  • پیش از شروع به حفاری از محکم شدن محل استقرار خود و پایدار شدن خود اطمینان پیدا کنید.
  • سعی کنید از حفاری در زمین های با شیب زیاد بپرهیزید.

شما عزیزان می توانید جهت صرفه جویی در هزینه ها از چاله کن های دسته دوم استفاده کرده و یا اقدام به اجاره چاله کن ها بنمایید.

https://sanatfa.com/


  
  

اکنون با گسترش شهر نشینی ونیاز جدی به فضای سبز استفاده از چمن به عنوان یکی از مطلوب ترین نوع فضای سبز مورد توجه می باشد.و با دقت به این مطلب شیوه رسیدگی به چمن زن ها دارای اهمیت زیادی می باشد.در دوران گذشته عمل کوتاه کردن ابزار ساده ای مانند داس وقیچی بودند اما امروزه با تو.جه به سطوح وسیع چمن کاری در شهر ها این کار به وسیله ماشین های جمن زنی انجام می شود دستگاه های چمن زنی در انواع چمن زن های برقی ، چمن زن های بنزینی و از لحاظ مصرف سوخت وانواع هلی( هل دادن به وسیله انسان) و خودگردان (موتوری) از لحاظ نحوه حرکت تقسیم بندی می گردد.نوع خودگردان نیز در دو نوع جمن زن دو چرخ و چهار چرخ تولید می شوند.

توضیح مدل های مختلف چمن زن و علف زن :

جهت کوتاه کردن چمن مزارع و فضای سبز از دستگاه چمن زن (lawn Mower) استفاده می گردد که این دستگاه ها در انواع مختلف تولید وبه بازار عرضه می گردندکه از جمله ی آنها می توان به دستگاه چمن زن برقی ،دستگاه چمن زن بنزینی ،جمن زن دستی ،چمن زن مکانیکی ودیگر مدل های آن اشاره داشت.دستگاه چمن زن برقی یا چمن زن بنزینی دارای یک موتور برقی ویا بنزینی،یک تیغه در اندازه مشخص جهت برش وقطع چمن ویا علف ،شاسی چمن زن و کیسه ی ذخیره در حجم های 30 تا 60 لیتر است.

چمن زن برقی

این نوع از چمن زن داری یک موتور برقی با قدرتی برابر 1000تا 1900 وات است.وبه وسیله یک کابل وبا اتصال به سیستم برق شهری راه اندازی شده وکار می کند .چمن زن برقی با انواع مختلف برندها در بازار موجود می باشد که از جمله این برند ها می توان به :چمن زن برقی آینهل ،چمن زن برقی آلکو،چمن زن برقی هوندا،چمن زن برقی بوش وانواع مختلف دیگر برند ها اشاره داشت.

چمن زن موتوری | چمن زن بنزینی

این نوع از چمن زن نیز دارای یک موتور بنزینی با قدرتی برابر 3تا 8 اسب بخار می باشد وپس از ریختن بنزین در باک چمن زن می توان آن را به راه اندازی کرد.این نوع از چمن زن نیز با برند های مختلف در بازار موجود است که از جمله آن ها می توان به :چمن زن بنزینی گلف ،چمن زن بنزینی آلکو،چمن زن بنزینی هوندا،چمن زن بنزینی چینی ،وانواع برند های دیگر اشاره کرد.

اجزاء مختلف دستگاه های چمن زن و علف زن :

در حالت کلی ماشین های چمن زن از سه جزء اصلی شکل گرفته اند که عبارت اند از:

  • شاسی
  • موتور محرک
  • واحد برش چمن

چمن زن

دستگاه چمن زن

چگونه می توان یک چمن زن مناسب انتخاب نمود؟

چکونگی انتخاب یک دستگاه چمن زن مناسب یکی از اصلی ترین مسائلی می باشد که کاربران این دستگاه ها با آن روبه رو می باشند .که ما در اینجا با توجه به شرایط زمین چمن مشخصاتی را برای شما بیان می کنیم :

موتور دستگاه چمن زن :

شما باید یک نوع دستگاه چمن زن را انتخاب نمایید که توان موتور چمن زن شما بتواند حجم کارتان را جواب گو باشد در حال حاضر دامنه ی گسترده ای از چمن زن ها از کوچک تا بزرگ قابل نصب به پشت تراکتور در بازار موجود می باشند.

مساحت زمین چمن :

شما بهترین انتخابی که می توانید در چمن زن داشته باشید این است که آن را با توجه به مساحت زمین انتخاب نمایید که ما در اینجا جدولی را جهت انتخاب ارائه خواهیم داد.اغلب چمن زن های برقی با توان 1400وات و کمتر می توانند انتخاب مناسبی برای فضای کمتر از 350 متر مربع باشند وهر چه قدر که میزان زمین چمن شما کوچک تر باشد شما نیاز به دستگاهی کوچک تر و با عرض کار حقیقی کمتر و صرف هزینه کمتری خواهید داشت.وجهت زدن چمن های زمینی با مساحت حدود 350 تا 1000 متر مربع ،یک دستگاه چمن زن دستی ویا برقی 1600تا 1800 وات با حداکثر عرض کار 38-42 سانتی متر می تواند جواب گوی کار شما باشد.

توصیه می کنیم که در انتخاب چمن زن های برقی حتما به دست رسی داشتن به منبع برق توجه داشته باشید جهت کوتاه کردن چمن های زمین با مساحت 1000تا 2000 مترمربع هم می توانید از یک چمن زن موتوری با عرض کار 46-51 سانتی متر ویا از چمن زن های تراکتوری با عرض کار 60تا 75 سانتی متر استفاده نمایید.چمن زن های تراکتوری که به پشت تراکتور وصل می گردند ودامنه دید ومانور خوبی را در اطراف درختان و بوته ها به وجود می آورند این نوع از چمن زن ها بیشتر با عرض کار جدود 100-40 سانتی متر و توان 12-20 اسب بخار موجود می باشند.

جهت استفاده در زمین های از 4000متر مربع تا بیشتر یک هکتار ،چمن زن های تراکتوری جلو سوار می توانند انتخاب مناسبی برای این کار باشند.در این گونه از موارد بایست به دنبال تراکتورهایی با حداقل توان 14-16 اسب بخار و عرض کار حداقل حدود 100 سانتی متر بود .وما به شما پیشنهاد می کنیم در صورتی که زمین شما بزرگتر از یک هکتار است ؛تلاش نمایید که از چمن زن های تراکتوری باغی با توان 18 اسب بخار تا 22 اسب بخار و عرض 110 تا 140 سانتی متر استفاده نمایید.

چمن زن و جدول انتخاب آن :

معمولاً چمن زن های برقی با توان 1400وات وکمتر ،می توانند انتخاب مناسبی برای فضاهای کمتر از 350 متر مربع باشند.به هر میزان که زمین چمن شما کوچک تر گردد شما به همان میزان به دستگاهی کوچکتر ، با عرض کار حقیقی کمتر وصرف هزینه کمتری نیاز خواهید داشت.

جهت کوتاه کردن جمن های زمین های با مساحت حدود 350 تا 1000 متر مربع ،شما نیاز به یک دستگه چمن زن دستی ویا برقی تا 1600تا 1800 وات با حداکثر عرض کار 38-42سانتی متر خواهید داشت.در اینجا حتما در انتخاب چمن زن برقی به دست رسی داشتن به منبع برق دقت داشته باشید.

جهت کوتاه کردن چمن های زمین با مساحت 1000تا 2000 مترمربع هم می توانید از یک چمن زن موتوری با عرض کار 46-51 سانتی متر ویا از چمن زن های تراکتوری با عرض کار 60تا 75 سانتی متر استفاده نمایید.چمن زن های تراکتوری که به پشت تراکتور وصل می گردند ودامنه دید ومانور خوبی را در اطراف درختان و بوته ها به وجود می آورند این نوع از چمن زن ها بیشتر با عرض کار جدود 100-40 سانتی متر و توان 12-20 اسب بخار موجود می باشند.

جهت استفاده در زمین های از 4000متر مربع تا بیشتر یک هکتار ،چمن زن های تراکتوری جلو سوار می توانند انتخاب مناسبی برای این کار باشند.در این گونه از موارد بایست به دنبال تراکتورهایی با حداقل توان 14-16 اسب بخار و عرض کار حداقل حدود 100 سانتی متر بود .وما به شما پیشنهاد می کنیم در صورتی که زمین شما بزرگتر از یک هکتار است ؛تلاش نمایید که از چمن زن های تراکتوری باغی با توان 18 اسب بخار تا 22 اسب بخار و عرض 110 تا 140 سانتی متر استفاده نمایید.

شرایط فیزیکی کاربردستگاه چمن زن یا دستگاه علف زن

کاربر می تواند با توجه به شرایط فیزیکی خود از جمن زن های هلی ویا خودگردان انتخاب نماید.

سبد چمن زن

فروش انواع مختلف سبد چمن زن ،اغلب موارد اضافه ای را به دستگاه علف زن شما می افزاید که ارزش صرف هزینه بیشتر را دارد مانند مخزن ذخیره چمن که می توان کمک شایانی را در جمع آوری چمن های چیده شده به شما بکند.

سبد چمن زن


  
  

تریلی تراکتور , قیمت تریلی تراکتور , مرکز خرید و فروش انواع تریلی تراکتور , کفی تراکتور , جهت دریافت قیمت دقیق و روز تریلی تماس بگیرید :   گرو صنعتی ؛ صنعت فا در راستای اهداف بلند مدت خود در تولید و طراحی انواع تریلی کفی تراکتور و سایر ادوات کشاوری , همچنین عرضه و فروش انواع تیلی تراکتور توانسته است . نمایندگی بهترین برندهای تولیدی را در این زمینه دریافت کند . لذا مشتریان عزیز که درخواست خرید تریکی کفی تراکتور را از ما دارند می توانند با مشاورین و کارشناسان ما در این مورد تماس بگیرند , در زیر انواع مدل های تریلی کفی را برای شما شرح می دهیم :

مشاهده لیست قیمت انواع تراکتور های شرکت تراکتورسازی ایران تبریز : قیمت تراکتور

فهرست مطالب

 

انواع مدل تریلی تراکتور

انواع تریلی دو چرخ تراکتور

تریلی دوچرخ تراکتور : به دلیل کوهستانی بودن خیلی از نواحی کشاورزی کشور ما استفاده از این نوع تریلی تراکتور عمومیت دارد و شاید بتوان گفت محبوبترین و پر درخواست ترین نوع تریلی و کفی تراکتور در ایران می باشد :

تریلی تراکتور

تریلی دو چرخ تراکتور

تریلی دو چرخ تراکتور

انواع تریلی دو چرخ تراکتور

کفی تراکتور

کفی دو چرخ تراکتور

تریلی شش چرخ سنگین تراکتور

تریلی شش چرخ تراکتور بیشتر برای حمل و نقل بارهای سنگین توسط تراکتورهای سنگین و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند و اکثرا در کشت و صنعت های بسیار بزرگ کاربرد دارند .

تریلی شش چرخ تراکتور

تریلی شش چرخ تراکتور

تریلی تراکتور ویژه

تریلی تراکتور ویژه

انواع کفی تراکتور چهار چرخ

نوع دوم از پر کاربردترین تریلی تراکتور می توان به انواع و مدلهای چهار چرخ آن اشاره کرد که سالهاست در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد و تقریبا تمام کشاورزان بزرگ از این نوع تریلی استفاده می کنند و می توان آنها را در رده تراکتورهای نیمه سنگین و سنگین مورد استفاده قرار داد .

تریلی تراکتور 4 چرخ

تریلی تراکتور 4 چرخ

تریلی مخصوص حمل علوفه و یونجه

این مدل از انواع تریلی تراکتور نیز به دلیل وجود حفاظ هایی اطراف لبه ها مناسب برای حمل و نقل علوفه برای دام می باشد . در زیر مواردی از این نوع تریلی را مشاهده می کنید :

تریلی مخصوص حمل علوفه

تریلی مخصوص حمل علوفه

 

https://sanatfa.com


  
  

دستگاه نهرکن

مشخصات فنی نهرکن

همان گونه که همه ما اطلاع داریم در باغبانی و کشاورزی برای انتقال آب به قسمت های مختلف مزرعه وباغ از نهر ها و جوی ها استفاده می گردد.و برای ایجاد این نهرها دستگاه های نهر کن را مورد استفاده قرار می دهند.این دستگاه متشل از دو خیش گاو آهن برگردان دار از ناحیه تیغه ها می باشد.تیغه گاو آهن برگردان دار لایه خاک را می کند و سپس آن را بر می گرداند و بعد به کنار می زند.

دو خیش گاو آهن با اتصال به همدیگر در قسمت پیشانی و برگرداندن خاک به دو طرف موجب ایجاد نهر و جوی می گردند برخی مواقع شاهد این امر می باشیم که کشاورزان در صورت عدم وجود دستگاه نهر کن ،به باز کردن خیش های اضافی گاو آهن برگردان دار اقدام کرده و با استفاده از یکی از خی ها با دو بار شخم زنی در جهت عکس هم و کنار هم ایجاد جوی ونهر می کنند.که از جهت اقتصادی و میزان تردد تراکتور در زمین کشاورزی به هیچ عوان این کار توصیه نمی گردد.شما عزیزان می توانید با یک بار استفاده از دستگاه نهر کن با یک بار عملیلت خاک ورزی نهر ها وجوی آب مورد نیاز خود را ایجاد نمایید .

نهر کن ها به سه قسمت قابل اتصال تراکتور نصب می گردند ودارای انواع گوناگون ثابت و قابل تنظیم می باشند.همان گونه که می دانید جوی های آب شامل دو نوع جوی اصلی و جوی فرعی می باشند که اغلب عمق و عرض جوی های فرعی به علت تقسیم آب ،کمتر از جوی اصلی می باشد.به همین خاطر با استفاده از نهر کن های قابل تنظیم می توان جوی های آب با عمق و عرض گوناگون را ایجاد کرد.

ساختار دستگاه های نهرکن

این دستگاه ها شمال سه قسمت اصلی شاسی ،ساق یا پاشنه و عامل خاک ورز که همان تیغه های نهرکن هستند می باشند.

چگونگی تنظیم دستگاه نهرکن:

همچنان که قبلاً هم اشاره کردیم ،نهرکن ها را در دو نوع ثابت و قابل تنظیم تولید می کنند همان گونه که از اسم نهر کن های ثابت نیز مشخص است ؛فاصله ی باله های نهر کن های ثابت نسبت به هم ثابت بوده و قابل تغیر نمی باشد.و عرض جوی هایی هم که با این نوع از نهر کن ها ایجاد می گردد نیز ثابت می باشد.وتنها می توان با تنظیم بازوی وسط اتصال سه نقطه ،میزان عمق جوی را می توان تغییر داد.اما باله های نهر کن های قابل تنظیم ؛دارای حالت لولایی بوده ومی توان به وسیله تنظیم پشت بند زاویه باله ها را بازتر یا بسته تر کرد.که این شرایط اجازه می دهد که بتوان جوی هایی با عرض و عمق گوناگون را ایجاد نمود.

https://sanatfa.com


  
  
   1   2   3   4   5   >>   >