سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روا نشدن حاجت ، آسانتر ، تا آن را از نا اهل خواستن . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :4
کل بازدید :146414
تعداد کل یاداشته ها : 252
103/1/31
3:6 ع

گیت فروشگاهی بر اساس فرکانس : دزدگیرهای فروشگاهی در فروشگاه ها با سه نوع سیستم مختلف طراحی و تولید شده اند . در همه ی گیت ها ی فروشگاهی اکثرا جهت نصب گیت به کالا از چسب مخصوص یا تگ استفاده می کنند . تگ هایی که به کالاها چسبانده می شوند , بعد از به فروش رسیدن اجناس خنثی می شوند . اگر تگی از نوع سخت باشد برای جداسازی آن از اجناس باید از یک سیستم خلاص کننده مخصوص استفاده کرد . تگ هایی که سخت هستند یک مزیت ویژه دارند آن هم این که از قابلیت استفاده ی مجدد برخوردارند . ولی اگر تگ ها از نوع نرم باشند به مانند برچسب ها از یک صفحه ی خنثی کننده استفاده می شود .

گیت فروشگاهی بر اساس فرکانس

گیت فروشگاهی بر اساس فرکانس

اگر به هر نحوی تگ ها از اجناس فروشگاه جدا نشده باشند در هنگام خروج کالا از فروشگاه آلارم به صدا در می آید و فروشنده گان را مطلع می سازد . استفاده از دزدگیر فروشگاهی در فروشگاه ها تا حدودی توانسته است جلوی سرقت را بگیرد با اینکه نتوانسته آن را به طور کامل از بین ببرد ولی در کل توانسته تاحدود 90 درصد جلوی سرقت را بگیرد . حتی اگر گیت به اجناس فروشگاه نصب باشد و غیرفعال هم باشد باز جلوی وسوسه سارقان را می گیرد . برخی از تگ ها وجود دارند که در داخل خودشان , دارای کپسول های جوهر هستند . اگر فردی بخواهد آن ها را به زور باز کند یعنی از دستگاه مخصوص جدا کننده استفاده نکند کپسول ها می شکنند و جوهر درون آن بر روی کالا پخش می شود . همچنین تگ فرکانس ساختار فیزیکی تگ ها را مشخص می کنند . از جمله عمومی ترین نوع تگ ها , تگ های ارزان هستند .
گیت های فروشگاهی در سه نوع AM , EM , RF هستند . که هر کدام از آن ها دارای معایب و مزایایی هستند .

استفاده از تکنولوژی های گیت فروشگاهی

گیت های فروشگاهی دارای سه تکنولوژی زیر هستند :

گیت فروشگاهی RF (Radio frequency )

گیت فروشگاهی EM (Electro Magnetic )

گیت فروشگاهی AM (Acousto Magnetic )

هر سه نوع از تکنولوژی ها با یکدیگر تفاوت دارند و از جمله مهمترین فرق بین آن ها فرکانس کاری آن ها از لحاظ فنی است .

تفاوت گیت های فروشگاهی در رنج

گیت فروشگاهی AM در رنج کیلو هرتز

گیت فروشگاهی RF در رنج مگاهرتز

گیت فروشگاهی EM در رنج پایین تر از کیلو هرتز

هر اندازه که فرکانس کاری در آن ها بالاتر رود سبب کاهش ضریب نفوذ موج ها بر روی فلزات می شود . و این امر سبب می شود که پاسخ دهی های سیستم بر روی کالاهای فلزی کاهش پیدا کند . برای نمونه برای لوازم بهداشتی و آرایشی ک مجهز به قوطی های فلزی هستند می توان از تکنولوژی EM استفاده کرد چرا که پاسخ دهی بهتری به نسبت AM و RF دارد . همچنین جنس کالاهای فروشگاه می تواند در کیفیت کارکرد گیت ها تاثیر داشته باشد . دزدگیر فروگشاهی RF در برابر اجناس فلزی دچار اختلال کارکرد می شود . ولی گیت AM در برابر اجناس و کالاهای فلزی عملکرد بهتری از خود نشان می دهد .

آنتن دزدگیر فروشگاهی RF تقریبا در عرض 16 CM تا 40 CM تولید می شوند که از پوشش فرکانسی مگاهرتز برخوردارند , از این نوع از سیتم ها می توان در فروشگاه های کوچک و بزرگ نیز استفاده کرد .
آنتن دزدگیر فروشگاهی AM با پوشش های فرکانسی 58 کیلو هرتز و در نهایت کوچکترین عرض برای آن ها در حدود 30 CM است .
و اما گیت AM با عرضی در حدود یک متر قابلیت نصب گیت فروشگاهی در اغلب فروشگاه ها را ندارد و نمی توان آن را به آسانی در تمامی فروشگاه ها نصب کرد .

قیمت گیت فروشگاهی

قیمت گیت های فروشگاهی AM ,RF , EM با یکدیگر فرق دارد یعنی اگر گیتی عریض تر باشد قیمت آن به نسب افزایش پیدا می کند . و کارکرد این نوع از سیستم ها بر روی سبه فلزات و فلزات نیز به نسبت بهتر خواهد بود . جهت تنظیم نمدن فاصله ی بین دو گیت از یکدیگر یعنی در گیت RF در شرایط ایده آل تا حدود 160 CM امکان دارد ولی اما این فاصله در گیت AM و EM کمتر است .